Menü

Amit a gerincnyújtásról tudni érdemes

A gravitáció hatására napközben csigolyáink összenyomódnak és a csigolyák közötti kocsonyás anyag egy része átszivárog a környező szövetekbe. Ez a zavartalan pihenések során regenerálódik, de soha nem teljesen. Az idő előrehaladtával a csigolyák közötti rés egyre csökken, melyhez hozzájárul a helytelen testtartás, mozgáshiány, nagymértékű terhelés is.

A gravitációs pad ebben nyújthat megoldást. Használata során a gerincoszlopot nem terheli nyomás és a függő helyzet következtében a csigolyák eltávolodnak egymástól, az izmok megnyúlnak.

Milyen problémák esetén alkalmazható?

Gerincferdülés, izomrövidülés, gerincsérvek és csigolyaelcsúszás kezelésére valamint ezek megelőzésére alkalmazható.

Van-e egészségügyi kockázata a pad használatának?

A gerincnyújtó pad helyesen használva, a szabályokat betartva jótékony hatással van a szervezetre, a kockázat nem magasabb, mint bármely más fitness eszköz használata esetében. Mivel minden egyes egészségügyi probléma egyedi, ezért a használat előtt konzultáljon kezelőorvosával, hiszen ő ismeri a kórelőzményeit és kezelésének állapotát.

A leggyakoribb esetek, amikor nem javasolt a gerincnyújtó pad használata:

  • gerinctájéki tumor
  • szürkehályog, zöldhályog, levált szemideg hártya, valamint kötőhártya gyulladás
  • terhesség második szakasza
  • ágyék- és hasi sérv
  • szív- és keringési problémák
  • beépített szívritmus szabályozó
  • magas vérnyomás, meglévő stroke, agyi keringési probléma
  • gerincsérülés, gerincvelői sérülések
  • csontritkulás, gyógyulatlan törés, orvosi protézis
  • vérrögképződést gátló gyógyszerek szedése, beleértve a magas dózisú aszpirin szedését is
  • reuma, köszvény, izületi gyulladás
  • rosszindulatú daganat
  • középfülgyulladás
  • kizáródott porckorongsérv
  • lázas, gyulladásos állapot
  • kezeletlen magas vérnyomás (A gyógyszerrel beállított vérnyomás már lehetővé teszi a gravitációs pad használatát)
  • csontvelőgyulladás
  • heveny ideggyök gyulladás (acut radiculitis)
  • TBC
  • TIA
  • extrém túlsúly

 

Milyen gyakran kell használni a padot?

A maximális eredmény eléréséhez javasoljuk a rendszeres, akár naponta többször történő gerincnyújtást. Rutinszerű használattal rövidebb idő alatt érhetünk el jó eredményeket.

Mennyi ideig és milyen dőlésszögben kell használni a padot?

Mivel nem egyformán képesek ellazulni az izmaink, ezért minimálisan 3-5 percet szoktunk javasolni, de ez mindenkinél változhat.  A fokozatosság elvét minden esetben szem előtt tartva próbáljuk az időtartamot emelni 10-15 percre. Addig használjuk a padot, amíg kellemes és jóleső érzést nyújt. Ha fájdalom vagy kényelmetlen érzés jelentkezik, akkor változtassunk a dőlésszögön, térjünk vissza vízszintes állapotba, vagy csökkentsük a használat idejét.

Jöjjön el és próbálja ki személyesen!

További kérdéseire ügyfélszolgálatunk szívesen válaszol, keressen minket az alábbi elérhetőségeken!

Kövessen minket:                                                   Kapcsolat:  Röntgen Kft.

                                                                Kecskemét, Aradi vértanúk tere 5.

                                                                e-mail: info@rontgenkft.hu

                                                                                     Tel: 30/578-49-22   76/482-250

Tartalomhoz tartozó címkék: blog